Jaké trendy můžeme očekávat v oblasti E-mailingu v roce 2019?

O trendech e-mailingu v roce 2019 jsme si popovídali s garantem E-mailing Summitu Robertem Junkem. Dle jeho názoru tématem roku bude personalizace. Většina firem si myslí, že personalizace je o oslovení v e-mailu. Nepracuje se obsahem anebo načasováním odeslání. Robert tvrdí, že i drobné změny v e-mailech můžou znamenat finanční přínos, a je škoda, že na to české firmy ještě nepřišly.

Oproti světu podle Roberta stále zaostáváme. V Čechách se posílá e-mailů příliš a co je horší, v nedostatečné kvalitě. Z toho, že u nás firmy stále ještě kupují databáze kontaktů, je Robert vyloženě smutný. Doufá, že takové chování bude brzy minulostí a trendy ze zahraničí nebudou nastupovat s až tak velkým zpožděním.

Nekupujte databáze kontaktů, kontakt si musíte zasloužit!

I přesto, že téma personalizace, zaměření se na zákazníka, se u nás řeší už několik let, mnoho firem s informacemi o zákaznících stále neumí pracovat. Robert je udiven, že firmy tyto možnosti opomíjejí, protože oproti nákladům na SEO a PPC může být mailingová kampaň mnohem levnější. Problém může podle Roberta být tom, že dobrá kampaň potřebuje nápad a je za ní hodně práce.

S personalizací se dá pracovat na mnoha úrovních. Můžete nabízet produkty, které klienty zajímají, v čase, kdy je budou chtít objednat.

Automatizace se ani e-mailingu nevyhne. Na západ od nás se už s tímto trendem začíná pracovat a testovat. Umělá inteligence už zvládá generovat předměty e-mailů na základě dat, které ví o zákaznících. V Čechách si na takové pokusy ještě počkáme. Hlavně kvůli tomu, jak je náš jazyk těžký. Automatizaci v této oblasti ale musíme podle Roberta brát jako něco, co bude stále ve vývoji.

Doporučujte to, co konkrétního zákazníka zajímá!

Je potřeba si uvědomit, že e-mailing je součástí velkého celku. Se zákazníkem pracujeme v rámci celkové vize, která je stejná na webu, facebooku nebo třeba právě mailu.

Konkrétní tipy a triky Vám Robert poradí na svém Summitu. Nezapomeňte proto důkladně sledovat facebookovou událost E-mailing Summitu TADY a pokud ještě nemáte lístek, kupte TADY.

Celý rozhovor si můžete pustit zde:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *