Jaké trendy můžeme očekávat v oblasti PPC v roce 2019?

Garant PPC Summit Jakub Kašparů se věnuje problematice PPC už 11 let, kdo jiný by nám tedy měl dodat kvalifikovanou předpověď trendů roku 2019. Jakub to vidí na větší důraz na vyhodnocování dat kampaní z hlediska reálné výnosnosti. Dále tam máme automatizaci kampaní a tvorby reklam, parametrické feedy a mnoho dalšího.

Stejně jako Honza Mayer, odborný garant E-commerce data Summitu, cítí i Jakub tlak na hledání možností tvorby zisku. Tím se dostáváme i u PPC k práci s daty, konkrétně k měření ziskovosti jednotlivých kampaní. Kampaně jsou dražší a dražší, takže se začíná detailně zkoumat, co fungovalo a jak. Jako příklad Jakub uvedl data ohledně utrácení jednotlivých zákaznických skupin. Noví zákazníci můžou být zajímavá skupina, ale jejich akvizice může být dražší, než kampaně na stávající zákazníky, kteří nakoupí opakovaně.

Vytěžte maximálně data a vynaložte peníze na kampaně efektivně.

Další zajímavý trend, který Jakub předpovídá, je propojování dalších odvětví s PPC. V minulosti se hodně mluvilo o proplétání se SEO, dnes to podle Jakuba vypadá i na obrovské prolínání s UX odvětvím. Propojení informací významně zvýší efektivitu obou. Podle Jakuba se rozhodně vyplatí, pokud PPC specialista bude rozumět aspoň základně UX a bude moci předávat dál užitečné údaje.

PPC a UX oddělení posaďte vedle sebe, vyplatí se to!

Další věcí, o které se podle Jakuba vůbec nemluví, jsou procesy. Zatím nikdo moc neřeší, jaké atributy má správně připravený a vedený projekt. Toto know-how podle něj může PPC specialistům obrovsky pomoci, ale skoro žádné přednášky se na to nedělají. Proto nás moc těší, že k tomuto tématu bude na Jakubově Summitu samostatná přednáška.

Tak nezapomeňte dorazit, určitě sledujte facebookovou událost PPC Summitu TADY a pokud náhodou ještě nemáte lístky, stačí kliknout SEM.

Celý rozhovor si můžete poslechnout zde:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *